Керуюча компанія “ДомКом Суми”: чим займається, які послуги надає та які інвестиційні пакети можуть отримати мешканці - Домком Суми
19016
post-template-default,single,single-post,postid-19016,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Керуюча компанія “ДомКом Суми”: чим займається, які послуги надає та які інвестиційні пакети можуть отримати мешканці

Керуюча компанія “ДомКом Суми”: чим займається, які послуги надає та які інвестиційні пакети можуть отримати мешканці

Після ліквідації ЖЕКів прийшла пора керуючих компаній, які надають послуги з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. Однак у суспільства і досі виникає низка запитань: чим займається керуюча компанія,  які послуги має надавати та що робити мешканцям, якщо на будинку немає коштів, а ремонт у  будинку необхідно виконати. Отож інформуємо сумчан!

Чим займається компанія та які послуги надає керуюча компанія “ДомКом Суми”? 

Всі обов’язки та права компанії «ДомКом Суми» прописані в договорі, укладеному між компанією і співвласниками будинку. Мінімальний перелік послуг з утримання будинків регламентується наказом № 190 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. 

В обов’язки керуючої компанії «ДомКом Суми» входить:

  • технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем: водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації, електропостачання – газопостачання;
  • прибирання прибудинкової території;
  • технічне обслуговування ліфтів;  
  • обслуговування систем диспетчеризації;
  • обслуговування димових та вентиляційних каналів;
  • технічне обслуговування систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності);
  • поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього опорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків), та іншого спільного майна багатоквартирного будинку;
  •  дератизація  та дезінсекція;
  • придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, живлення ліфтів та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку;

Як бути, якщо мешканці не задоволенні послугами, які надає керуюча компанія?

Якщо мешканці багатоквартирних будинків незадоволені переліком послуг, вони мають право розширити список послуг у договорі, або відмовитись від зайвих. Для цього  жителям будинку потрібно провести збори і набрати певну кількість голосів для внесення змін до договору. Варто враховувати, що є послуги, від яких мешканці відмовитись не можуть: до них входить обслуговування інженерних мереж або підготовка будинку до опалювального сезону. Якщо будинок залишиться без належного обслуговування тих же теплових вузлів, є ризик взимку залишитися без опалення. Чим більшу кількість послуг будинок замовить в управляючої компанії, тим більше доведеться платити, згідно з договором.

Що робити мешканцям, якщо на будинку немає коштів, а ремонт у  будинку необхідно виконати?   

На поточні ремонтні роботи значно впливає наявність коштів на рахунку будинку, ці кошти накопичуються від загального відсотку оплати мешканцями. Накопичення витрачаються на закупку необхідних матеріалів. Так мешканці, які вчасно та у повному об’ємі сплачують послуги, отримують швидше послугу “планові ремонтні послуги” та “поточні ремонтні роботи”. До таких робіт входить: ремонт покрівлі, конструктивних елементів будівлі, системи водогону, електропостачання, каналізації, ремонт у під’їздах тощо…

Однак, якщо на будинку недостатньо коштів, а роботи потрібно провести –  компанія пропонує мешканцям індивідуальний договір, який по факту є інвестиційним. Компанія закуповує матеріали та виконує роботи, які попередньо погоджені з мешканцями. У свою чергу мешканці повертають суму рівними платежами впродовж терміну, який зазначається в укладеному договорі. Так мешканці можуть отримати будь-яку послугу за короткий термін. Таку послугу компанія може надати і будинкам, які знаходяться  у ОСББ.

Ще один варіант – індивідуальний тариф. Мешканці можуть відмовитися від однієї із послуг, або навпаки щось додати. Такий підхід дозволить мешканцям керувати своїм фондом та виконувати необхідні роботи. Зокрема можна підібрати тариф, відповідно до будинку: його віку, стану мереж та конструктивних елементів, ті роботи, які необхідно провести наріз в першу чергу. Однак, редагуванню не піддаються ті послуги, котрі є обов’язковими. Ми вже говорили, що це для прикладу обслуговування інженерних мереж.

Ми транслюємо ще один варіант накопичення коштів на будинку – це підвищення тарифу. Наразі тариф у компанії становить в середньому 4 грн за кв.м. Компанія “ДомКом” робить все, щоб клієнти не відчували дискомфорту та були задоволені мережами, чистотою біля під’їздів, наявністю світла в під’їздах, працюючими каналізаціями та інше. Однак цих коштів недостатньо для того, щоб якісно обслуговувати будинки. Підвищення тарифу дозволить компанії задовольнити більше потреб своїх клієнтів, виконувати роботи у більших обсягах, швидше та якісніше. 

Однак зазначимо, що без проведених зборів з мешканцями і без їх погодження, керуюча компанія не має права самостійно підвищувати тариф. 

Більш детальну консультацію можна отримати у офісі, або за телефоном цілодобової гарячої лінії 066 823 83 02, також за цим номером можна залишати заявки на роботи, або викликати аварійну службу.